پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

درمان سرطان ریه

درمان سرطان ریه

درمان سرطان ریه

۳ بازديد

معرفی

سرطان ریه یک بیماری جدی و بالقوه تهدید کننده زندگی است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. درک گزینه های مختلف موجود برای درمان سرطان ریه در دهلی در جراحی قفسه سینه هند ضروری است. هدف این راهنمای جامع ارائه بینش‌های ارزشمند در مورد درمان سرطان ریه، از جمله مداخلات پزشکی، روش‌های جراحی، پرتودرمانی و درمان‌های نوظهور است. در پایان این مقاله، شما درک روشنی از گزینه های درمانی سرطان ریه و پیشرفت های بالقوه در این زمینه خواهید داشت.
درمان سرطان ریه

سرطان ریه یک تومور بدخیم است که از ریه ها منشا می گیرد و عمدتاً به دلیل رشد کنترل نشده سلول های غیر طبیعی ایجاد می شود. می تواند راه های هوایی، بافت ریه یا هر دو را تحت تاثیر قرار دهد. سرطان ریه به دو نوع اصلی طبقه بندی می شود: سرطان ریه سلول غیر کوچک (NSCLC) و سرطان ریه سلول کوچک (SCLC).

سرطان ریه سلول غیر کوچک (NSCLC) شایع ترین نوع سرطان ریه است. بیش از 80 درصد موارد سرطان ریه را تشکیل می دهد. انواع رایج آن شامل آدنوکارسینوم و کارسینوم سلول سنگفرشی است. کارسینوم آدنوسکواموس و کارسینوم سارکوماتوئید دو نوع کمتر شایع NSCLC هستند.

انواع دیگر سرطان در ریه ها

انواع دیگر سرطان می تواند در ریه ها یا اطراف آن شروع شود، از جمله لنفوم ها (سرطان در غدد لنفاوی شما)، سارکوم ها (سرطان در استخوان ها یا بافت نرم شما) و مزوتلیومای پلور (سرطان در پوشش ریه). این موارد متفاوت درمان می شوند و معمولاً به عنوان سرطان ریه شناخته نمی شوند

سرطان ریه چقدر شایع است؟

سرطان ریه سومین سرطان شایع در ایالات متحده است که سالانه بیش از 200000 مورد جدید سرطان ریه گزارش می شود.

 

علائم و عللسرطان ریه

علائم سرطان ریه چیست؟

بیشتر علائم سرطان ریه شبیه به سایر بیماری های کمتر جدی است. بسیاری از افراد تا زمانی که بیماری پیشرفته نشده باشد، علائمی ندارند، اما برخی از افراد در مراحل اولیه علائم دارند. برای کسانی که علائم را تجربه می کنند، ممکن است فقط یک یا چند مورد از این موارد باشد:

سرفه ای که با گذشت زمان از بین نمی رود یا بدتر می شود.

مشکل در تنفس یا تنگی نفس (تنگی نفس).

درد یا ناراحتی قفسه سینه.

خس خس سینه.

سرفه خونی (هموپتیزی).

گرفتگی صدا.

از دست دادن اشتها.

کاهش وزن بی دلیل

خستگی غیر قابل توضیح (خستگی).

درد شانه.

تورم در صورت، گردن، بازوها یا بالای قفسه سینه (سندرم ورید اجوف فوقانی).

مردمک کوچک و افتادگی پلک در یک چشم با تعریق کم یا بدون تعریق در آن طرف صورت (سندرم هورنر).

 

 

 

اولین علائم سرطان ریه چیست؟

سرفه یا ذات الریه که پس از درمان مدام عود می کند، گاهی اوقات می تواند نشانه اولیه سرطان ریه باشد (اگرچه می تواند نشانه ای از شرایط کمتر جدی باشد). شایع ترین نشانه های سرطان ریه شامل سرفه های مداوم یا بدتر، تنگی نفس، درد قفسه سینه، گرفتگی صدا یا کاهش وزن غیرقابل توضیح است.

 

بسته به اینکه سرطان ریه شما از کجا شروع می شود، برخی از این علائم می توانند در مراحل اولیه (در مراحل اول یا دوم) اتفاق بیفتند، اما اغلب تا زمانی که سرطان به مراحل بعدی پیشرفت نکرده باشد، رخ نمی دهند. به همین دلیل است که اگر در معرض خطر بالاتری هستید، غربالگری سرطان ریه مهم است

 

 

 

درمان خاص سرطان ریه توسط پزشک بر اساس موارد زیر تعیین می شود:

 

سن، سلامت کلی و سابقه پزشکی

نوع سرطان ریه

وضعت بیماری

تحمل شما برای داروها، رویه ها یا درمان های خاص

انتظارات برای سیر بیماری

نظر یا ترجیح شما

سرطان ریه بسته به نوع و مرحله آن ممکن است با جراحی، شیمی درمانی یا سایر داروها، پرتودرمانی، درمان های موضعی مانند لیزر درمانی یا ترکیبی از درمان ها درمان شود. درمان ترکیبی یا درمان چند وجهی به داشتن بیش از یک نوع درمان اشاره دارد.

 

درمان سرطان ریه شامل یک یا چند رویکرد زیر است

آزمایش سرطان ریه از افراد سالم

افرادی که در معرض خطر سرطان ریه هستند ممکن است غربالگری سالانه سرطان ریه را با استفاده از سی تی اسکن با دوز پایین در نظر بگیرند. غربالگری سرطان ریه عموماً برای افراد مسن‌تری که سال‌ها به‌شدت سیگار کشیده‌اند یا در 15 سال گذشته آن را ترک کرده‌اند، ارائه می‌شود.

 

خطر سرطان ریه خود را با پزشک خود در میان بگذارید. با هم می توانید تصمیم بگیرید که آیا غربالگری سرطان ریه برای شما مناسب است یا خیر.

تا كنون نظري ثبت نشده است
مدت زمان ارسال نظر برای مطلب فوق به پایان رسیده است